Wuala the unsecure stockage

Wuala the Non Secure Cloud storage - Wuala le stockage en ligne non sécurisé.

STAY AWAY FROM WUALA SINCE THEY DO NO LONGER OFFER A DECENT SERVICE TO THEIR PAYING CUSTOMERS AND CAN NOT KEEP YOUR DATA!

Je suis client de Wuala depuis plusieurs années et je paie CHF 1099.- par an.

Et malgré toutes leurs assurances,

Wuala vient de faire disparaître 700 GB de fichiers. Et tout ce qu'ils font: présenter des excuses.

Lisez ci-dessous l'échange mail avec Wuala.

Wuala the unsecure stockage

J'utilisais un peu plus de 900 GB pour y faire une sauvegarde de mes fichiers photos.

Octobre 2014.

J'ouvre Wuala et je constate que plus 700 GB de fichiers sont devenus inaccessibles.

Wuala the unsecure stockage

Plein de confiance, j'écris un mail à Wuala pour leur demander de rétablir la situation.

Leur réponse:

Dear Locher André,
Thank you for your Email.
We are very sorry that, despite all preventative measures, you experienced a loss of data in the wake of our latest system migration. 
Please allow us to explain the system migration to you.
   Like any other good software, the Wuala Storage System is under constant development to become even more efficient, stable and safe than it already is. At certain points during system development, it is necessary to discontinue use of and support for older versions; it's the only way we are able to always offer you the best solution for the best price.
   We announce bigger system changes well ahead of time so that our customers can take any necessary measures to make a smooth transition. What we can't do - due to all data being safely encrypted - is to check your data's status and/or complete the system migration for our customers. Thus we also can't know if 100% of our customer base have complied with our announcements and downloaded and converted all of their data - each customer is responsible for the maintenance of their data integrity. 
   As with any large scale, complex system changes, there is a risk of adverse events, especially if active participation of hundreds of thousands of individuals (our customers) is required to prevent them. 
   We are, however, convinced that the increased efficiency, stability and safety of the new system more than justifies the risks of migration. 
Again, we apologise deeply that you experienced a loss of data.
   Nonetheless we hope that we can keep you as a customer, so that you may also benefit from the improvements and innovations of Wuala's Storage System. 
We hope Wuala suits your needs. If you have any further question, please do not hesitate to contact us.
Best regards,
Zoran Markich
   Wuala Support Team


Ma réponse:

Cher Monsieur,
Je suis stupéfait.
Je n'ai jamais reçu un seul message de Wuala m'annonçant qu'il fallait faire quelque chose avec mes fichiers.

Et sur votre site on lit encore:
Wuala stocke vos fichiers dans plusieurs emplacements

Afin d'assurer la sécurité de vos données, vos fichiers sont stockés de manière redondante dans plusieurs emplacements. Nos serveurs sont implantés en Suisse, en Allemagne et en France.


Je viens de perdre 700 GB de fichiers de photos sauvegardés sur Wuala. Vous imaginez le temps nécessaire pour charger tout cela depuis ma connexion à domicile ? C'est des jours de téléchargement.

Et tout ce que vous trouvez à faire, c'est de vous excuser simplement en espérant que je reste client.

Mais comment puis-je vous faire confiance après une telle perte de donnée. (70%)

Ce qui est curieux, c'est que les dossiers indiquent qu'ils ont du contenu, mais quand on les ouvre ils sont vides (voir copie écran annexée)

Wuala the unsecure stockage

Leur réponse:

Dear André Locher,
Thank you for your Email.
The information that you need to transfer your files to the new system was in the fragmented window overview which popped up when the problem started.
   I am really sorry, but the information about our servers is true, but it does not mean we are keeping files from every user on multiple locations, it means that we have/had 1 copy of user's files spreaded on different servers. Unfortunately, we can't restore data when they are deleted. 
We hope Wuala suits your needs. If you have any further question, please do not hesitate to contact us.
Best regards,
Zoran Markich
   Wuala Support Team

Ma réponse:


Cher Zoran Markich,
Jamais je n'ai lu cette information qu'il fallait faire quelque chose avec mes fichiers.
Le programme wuala s'est mis à jour automatiquement, régulièrement.

Votre système n'est donc pas de confiance et pas de sécurité.

Et là je suis très fâché, car je paie tout de même CHF 1099.- par année.

Et comme vous avez perdu 700 GB de données, je vous demande le remboursement des 1099.- que j'ai payé pour cette année.

Leur réponse:

Dear André Locher,

We have received all your e-mails so far and apologize for the slight delay of a couple of days in answering you back. As you can see in our below explanations, the file loss did not occur until the end of September 2014, before this date our service was flawless, therefore we will give you a refund for any remaining time starting from Oct. 1, 2014 until the end of your current subscription on Oct. 25, 2014.

Consequently, your refund of CHF 75.27 for 25 days of service will be refunded to your PayPal account.

In addition, please let me stress again, that we have notified our customers of this change in our system in advance and have given them the chance to download the affected data to upload it again onto the new system.

We apologize again for any inconvenience you have incurred, but please understand that it was not intentional rather a negative side effect of our effort to improve and stabilize our system.

Kind regards

Anja Mansdoerfer
Wuala Sales Team

 

Ma réponse:

Madame, Monsieur,


Je me permets d'insister: je n'ai jamais reçu de notification de votre part me demander de faire quelque chose.

Car vous pensez bien que si cela avait été le cas, je serai intervenu pour éviter de perdre mes données.
Et c'est ainsi que vous avez fait disparaître 700GB de mes fichiers. Il reste 200GB essentiellement des fichiers sauvegardés depuis 2012.

Votre proposition de remboursement de 75.25 est parfaitement ridicule et inacceptable. Car peu importe depuis quand les fichiers sont perdus, le fait est qu'ils sont perdus.
J'insiste pour un remboursement minimum de 1099.- comme dédommagement de la perte de 700 GB de données (et je parle bien de Giga et non de Mega).

Ce montant est ce que vous devrez payer pour avoir la paix.

Si vous n'êtes pas d'accord, vous devrez en subir les conséquences. De mon côté je dois déjà subir les conséquences de votre incapacité à prendre soin de vos clients.

 

Leur réponse:

Dear André Locher,

We understand your below concerns, however, notifications from our side were given via a pop-up window when logging onto your encrypted account. All affected files were noted in this pop-up window making it clear which files needed to be downloaded and then uploaded again onto the new system and how to do it.
We will refund you as per my previous mail below, in the next couple of days and hope that even with all that happened you continue being our customer.

Kind regards

Anja Mansdoerfer
Wuala Sales Team